Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

3ο Ενημερωτικό Μαρτίου 2018 του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων



Λιόντος Βασίλειος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων με τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Δάσκαλος Αγγλικών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μετσόβου
Τηλέφωνο 6946260184
Ιωάννινα, 09.03.2018
3ο Ενημερωτικό Μαρτίου 2018
Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητές συναδέλφισσες, με το παρόν ενημερωτικό θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής θέματα:
1.Απόφαση Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων για κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας την Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018.
Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕΝΙ σε συνεδρίασή του την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018 αποφάσισε ομόφωνα έπειτα από τη συζήτηση επί των προτάσεων που αρχικά είχαν κατατεθεί και λαμβάνοντας υπόψη την με αριθ. 568/7-3-2018 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τα παρακάτω:
·                    κηρύσσει την Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018, 3ωρη στάση εργασίας τις πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στη 1 μ. μ. και
·                    απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΣΕΠΕΝΙ στο Δημαρχείο Ιωαννίνων στις 13:30΄ της ίδιας μέρας.
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο στο Υπουργείο Παιδείας (16 Μαρτίου στις 13:00) να δηλώσουν συμμετοχή στα μέλη του ΔΣ. ως την Τετάρτη 14/03/2018 στις 2 μμ. Σε περίπτωση που υπάρξει ικανοποιητική συμμετοχή ο Σύλλογος προτίθεται να βάλει λεωφορείο.

2.Πότε θα εκδοθεί η εγκύκλιος για τους αναπληρωτές
            Τέλη Μαρτίου αναμένεται να εκδοθεί η εγκύκλιος για τις αιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι Εγκύκλιοι πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το 2018-19, θα επιχειρηθεί να εκδοθούν από το Υπουργείο Παιδείας γύρω στις 28 Μαρτίου 2018 και οι αιτήσεις θα αρχίσουν να κατατίθενται μετά τις εορτές του Πάσχα.

3. Ανακοίνωση για δρομολόγηση μόνιμων διορισμών από τον Υπουργό Παιδείας τον Οκτώβριο
            Στην πρόσφατη συνάντηση με την ΟΛΜΕ, ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Κάνουμε το παν ώστε με την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης να δρομολογηθούν ως πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τους οποίους θα ανακοινώσουμε τον Οκτώβριο. Είμαστε αποφασισμένοι να επιλύσουμε μια παθογένεια του εκπαιδευτικού συστήματος που οξύνεται κάθε χρόνο».
             Προφανώς και αποτελεί πάγιο αίτημα η πρόσληψη μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Ωστόσο η πεπατημένη των τελευταίων ετών με τις βαρύγδουπες δηλώσεις περί διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών (άλλοτε 10.000 ή 20.000) θα πρέπει να μας καθιστά ιδιαίτερα δύσπιστους και επιφυλακτικούς. 

4.Το ωράριο και οι αρμοδιότητες του υπεύθυνου λειτουργίας σχολικής βιβλιοθήκης
Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, ορίζεται το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι σχολικές μονάδες της Π.Ε μπορούν να προχωρήσουν σε αιτήματα ένταξης στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών.
Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ένας/μια Υπεύθυνος/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Η ευθύνη λειτουργίας της δύναται να ανατίθεται σε εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας.
Στον εκπαιδευτικό που φέρει την ευθύνη λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.
Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων, στο οποίο αναφέρεται ο/η εκπαιδευτικός που ορίζεται ως Υπεύθυνος/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης, καθώς και οι ώρες λειτουργίας της, κοινοποιείται στον/ην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επίσης επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών, καθώς και στο χώρο λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης.
Οι ώρες λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης (3 ώρες ανά εβδομάδα) θεωρούνται ως διδακτικές ώρες για τον/την εκπαιδευτικό που ορίζεται, με σχετική Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ως Υπεύθυνος/η λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης.
Δείτε αναλυτικά τις αρμοδιότητες του υπεύθυνου και τι προβλέπεται για το ωράριο στον εξής σύνδεσμο:
Θεωρώ ότι το υπουργείο ορθά θεωρεί και χρεώνει τις 3 ώρες ανά εβδομάδα ως διδακτικές για τον εκπαιδευτικό που θα ορίζεται ως υπεύθυνος λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Με το ίδιο σκεπτικό ορθά και θεωρεί ως διδακτική την ώρα σίτισης στο ολοήμερο πρόγραμμα, αν και εφόσον δεν αλλάξει κάτι από το επόμενο σχολικό έτος. Θα έπρεπε όμως να λειτουργεί με το ίδιο σκεπτικό και για τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής οι οποίοι είναι υπεύθυνοι των Εργαστηρίων της Πληροφορικής και για τους οποίους θα έπρεπε, με δεδομένες τις επιπλέον ευθύνες και υποχρεώσεις που επωμίζονται, να προβλέπεται μερική απαλλαγή από το διδακτικό τους ωράριο. Θυμίζω ότι το τελευταίο ίσχυε μέχρι πρότινος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αντί να επεκταθεί και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καταργήθηκε εντελώς.    
           
5.Αμοιβαίες Μεταθέσεις
            Απαντώντας σε ερωτήματά σας αναφορικά με τις αμοιβαίες μεταθέσεις εκπαιδευτικών, σας θυμίζω τα όσα αναφέρονται στην τελευταία εγκύκλιο των μεταθέσεων:
Δικαίωμα  υποβολής  αίτησης  για  αμοιβαία  μετάθεση  έχουν  οι  εκπαιδευτικοί  εφόσον συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις του άρθρου 10 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α’) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 9 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α’).
α) Να ανήκουν στον ίδιο κλάδο και να μην έχουν συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία κατά την έννοια του άρθρου16 του Π.Δ. 50/96 (Α45’), όπως τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 100/97 (Α’ 94), μέχρι 31 Αυγούστου 2018.
β) Η διαφορά της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας τους να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη κατά την 31η Αυγούστου 2018.
γ) Να  έχουν  συμπληρώσει μέχρι  31-8-2018 δύο  χρόνια  υπηρεσίας  από  την  ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ως εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων τον ένα χρόνο στην οργανική τους θέση.
Δεν δικαιούνται αμοιβαίας μετάθεσης οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι (άρθρο 10 παρ. 4 του Π.Δ. 50/96 όπως προστέθηκε με το άρθρο 9 παρ. 2 του 100/97) καθώς και όσοι δεν υπηρετούν οργανικά σε σχολική μονάδα.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται αμοιβαία έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από την οποία προήλθαν, εφόσον από την ημερομηνία της μετάθεσής τους αυτής και μέχρι 31 Αυγούστου του έτους που πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις υπηρετήσουν για μια τριετία εκτός της περιοχής από σχολείο της οποίας μετατέθηκαν.
Οι ενδιαφερόμενοι για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Π.Δ. 50/96 (Φ.Ε.Κ. 45Α’), όπως τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α’).
Για τις αμοιβαίες μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ισχύουν οι παραπάνω  προϋποθέσεις  με  τη  μόνη  διαφορά  ότι  εξετάζονται  από  το Περιφερειακό  Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ).

6.Κριτήρια μεταθέσεων σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Σε όσα ακολουθούν, κάνω αναφορά στα κριτήρια των μεταθέσεων που αφορούν στα  Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ορμώμενος τόσο από τα ερωτήματά σας, αλλά και από το γεγονός ότι φέτος στο νομό μας προέκυψε κενό Αγγλικής Γλώσσας στο 9ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Ιωαννίνων. Η εγκύκλιος των μεταθέσεων αναφέρει τα εξής: 
Καθώς δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη από την §2 του άρθρου 23 του ίδιου νόμου απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορισμού των ιδιαίτερων προσόντων των εκπαιδευτικών που μετατίθενται στα σχολεία αυτά και της διαδικασίας μετάθεσής τους, οι μεταθέσεις του τρέχοντος έτους θα ακολουθήσουν τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις μετάθεσης όπως ρυθμίζονται από τις διατάξεις της υπ́ αριθμ. πρωτ. 114163/Δ2/14-10-2004 (ΦΕΚ 1592τΒ ́/25-10-2004) Υπουργικής Απόφασης.
Συγκεκριμένα:
Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν ένα (1) έτος υπηρεσίας στην κατεχόμενη οργανική θέση, μέχρι 31-8-2018. Κατά τις μεταθέσεις προτιμούνται όσοι έχουν επιπλέον τα παρακάτω προσόντα κατά σειρά προτεραιότητας:
α) Επαρκή γνώση της ξένης γλώσσας της χώρας από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών οι οποίοι φοιτούν στα σχολεία αυτά. Ειδικά για την μετάθεση εκπαιδευτικών σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, στα οποία φοιτούν κατά πλειοψηφία Τσιγγάνοι μαθητές, δεν απαιτείται γνώση ξένης γλώσσας.
β) Ειδίκευση σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.
γ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής.
δ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε επιστήμες της αγωγής.
ε) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο διδασκαλίας τους.
στ) Διδακτική εμπειρία σε Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
ζ) Διδακτική εμπειρία σε Τάξεις Υποδοχής ή Φροντιστηριακά Τμήματα.
η) Επαρκή γνώση μιας διεθνούς γλώσσας (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά).
θ) Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών σεμιναρίων σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν από φορείς του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ή συνεργαζόμενους με αυτό φορείς. Επισημαίνεται ότι εκτός των ανωτέρω προσόντων, σε περίπτωση που η προκηρυχθείσα θέση αφορά σε τμήμα Ένταξης των Διαπολιτισμικών Σχολείων, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016, όπως αναφέρονται στο Κεφάλαιο ΣΤ’ της παρούσης, προκειμένου να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης.
Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, στο οποίο διαβιβάζονται οι αιτήσεις, συνεδριάζει και αποφασίζει για τις μεταθέσεις στα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης πριν από τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή.
Οι μετατιθέμενοι στα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης, για άλλα σχολεία της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης, μετά την συμπλήρωση διετούς υπηρεσίας σε αυτά.
Σε περίπτωση ικανοποίησης αίτησης μετάθεσης εκπ/κών σε Πειραματικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, δεν θα ληφθεί υπόψη αίτησή τους για άλλη κατηγορία μετάθεσης.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Λιόντος Βασίλειος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου